26 september is de Dag van de Europese Talen, waarop we de taaldiversiteit binnen Europa vieren. Laten we meteen werk van de doelstellingen maken, en meld je aan voor de gespreksgroepen Spaans die in oktober gaan starten! Hier is het aanmeldformulier.
In deze aflevering vertel ik je wat holistisch leren is. Daarna deel ik 15 redenen met je waarom yoga goed binnen het concept van holistisch leren van een taal past. Ook ga ik in op bevindingen in de neurowetenschappen.
Heb je een vraag waarop je graag antwoord wil in een volgende aflevering? Of een idee voor een aflevering? Stuur me hier een spraakbericht: https://anchor.fm/debby-ixchel/message en wellicht hoor je jouw vraag binnenkort terug.
Amor de escuchador: ben je er iets van opgestoken? Neem dan 2 minuten om een review te schrijven via Apple Podcasts (iPhone) en deel het met ons!
Bestel mijn boek Moeder Medicijn
Volg me op YouTube
Volg me op Instagram @debbyixchel.
Maandelijkse update via de mail en leuke bonussen krijgen? Meld je hier aan.
10% korting op jouw dagelijkse siësta? Met deze link krijg je die op je bed of matras bij Club 9.
Links/referenties naar onderzoeken
Sun, P.Y. (2003). Using drama and theatre to promote literacy development: Some basic classroom applications. ERIC Clearinghouse on Reading, English and Communication. Retrieved on April, 4, 2010 from http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED477613
Murata, N. M. (2001). Speech language strategies for physical educators. The Journal of Physical Education, Recreation & Dance. Retrieved on March 18, 2009 from http://www.questia.com/reasder/printPaginator/260.
Sommers, R. K. (1988). Prediction of fine motor skills of children having language and speech disorders. Perceptual & Motor Skills, 67, 63-72.
Reig, S. A. and Paquette, K. R. (2009). Using drama and movement to enhance English language learners’ literacy development. Journal of Instructional Psychology. Retrieved January 22, 2010 from HighBeam Research: http://www.highbeam.com/doc/1G1-88248041.html
“Visual Elements of Subjective Preference Modulate Amygdala Activation.” Neuropsychologia, vol. 45, no. 10, 2007, pp. 2191-2200. 10.1016/j.neuropsychologia.2007.03.008.
Gourley, Shannon L., et al. “The Medial Orbitofrontal Cortex Regulates Sensitivity to Outcome Value.” Journal of Neuroscience, vol. 36, no. 16, 2016, pp. 4600-4613. 10.1523/JNEUROSCI.4253-15.2016.
Ishizu, Tomohiru, and Semir Zeki. “Toward A Brain-Based Theory of Beauty.” PLOS One, 2011, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0021852.
---
Send in a voice message: https://anchor.fm/debby-ixchel/message...more
Holistische Hispanist. De Spaanse taal en cultuur podcast.Holistisch Spaans Leren: 15 Redenen Waarom Yoga Het Leren Van Taal Ondersteunt EP6Holistische-Hispanist-De-Spaanse-taal-en-cultuur-podcast-Holistisch-Spaans-Leren-15-Redenen-Waarom-Yoga-Het-Leren-Van-Taal-Ondersteunt-EP6key_live_hkFtr95UqEY2vAw5SlWCBfheyCbPOvJG
Podcasts op deze website zijn geen eigendom van PodNL. Vragen over de inhoud van de podcasts? Neem dan contact op met de makers.