PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...
Hoe komt het dat sommige mensen alles voor elkaar krijgen en jij maar blijft zwoegen? Wat maakt dat de één zo gemakkelijk een draagvlak krijgt voor zijn ideeën en jij niet? Welk mysterieus “iets” hebben deze mensen wat jij mist? Waarom lijkt het zo ongrijpbaar? Zijn deze mensen zo veel slimmer dan jij? Hebben ze meer talent? Nee. Jij bent simpel weg in het duister gehouden. Het meeste van wat jij hebt geleerd om vooruit te komen in het leven klopt niet. Ik zal je een geheim vertellen. Het hebb...more
Hoe beïnvloed je de geest van miljoenen mensen? Hoe zorg je dat de bevolking van een land met je meegaat? Er is één methode die alle anderen compleet wegvaagt. Een methode die gebruikt wordt door meester beïnvloeders zoals Donald Trump en Elon Musk. Welke methode is dit? De methode van framing. Vandaag praat ik met Sarah Gagestein, framingspecialist en taalstrateeg. Ze helpt onder andere het Ministerie van Defensie, D66, Ministerie van Algemene Zaken en Rijkswaterstaat. Ook is ze auteur van de b...more
Professioneel onderhandelaar Frank Wijn van Heldergeld.nl helpt ondernemingen om miljoenen te besparen. In deze aflevering hoor je zijn complete strategie. Uiteraard moet je hier wel lef voor hebben. Linkjes: Helder geld Frankwijn.wordpress.com/
Kwame is a lawyer, top negotiator and host of the “Negotiate Anything podcast”. In this episodes we go into the specifics. Links: Americannegotiationinstitute.com
Jeanette de Haas helpt ondernemers om beter te onderhandelen zodat ze meer verdienen en stevig hun belangen kunnen verdedigen. Linkjes: Onderhandelcoach.com
Hoe zorg je dat je boodschap overkomt? Hoe verdedig je jezelf tegen slechte argumenten? Jeroen Heun is kampioen debatteren en geeft diverse trainingen op het gebied van debatteren, overtuigen en communiceren. Dit doet hij onder andere via Debatrix. Ik hou van praktische adviezen en in dit gesprek leer je precies hoe je ieder debat kunt winnen. Waarschuwing! Je gaat wel twijfelen aan de waarheid. Je leert namelijk hoe je argumenten kunt verzinnen voor ieder standpunt. Het maakt niet uit of je he...more
Deze aflevering is interessant voor iedereen die beter wil leren onderhandelen. Het speelveld is dit keer de organisatie en de ondernemingsraad, maar de spelregels gelden overal. Rick de Jong is eigenaar van RdJ Training & ORganisatie Advies en heeft als missie “Zorgen dat ondernemingsraden invloed krijgen op belangrijke besluiten zodat zij ‘echt’ iets kunnen betekenen voor hun collega’s en de organisatie.” Je komt voor het eerst in een ondernemingsraad en op...more
Mischa Coster is gedragsexpert en meester in de kunst van het beïnvloeden. Hij wordt vaak gevraagd als expert op radio en televisie voor programma’s als BNR, Radar en de De wereld draait door. Binnen zijn onderneming Greymatters is hij de Chief Psychology Officer en helpt hij bedrijven om hun doelgroep zowel online als offline te beïnvloeden. Wil je leren hoe jij verandering teweeg kan brengen in je onderneming, hoe je het beste anderen kunt beïnvloeden? Luister dan meteen naar de uitzendi...more
Voor iedereen met een diepe interesse in Neuromarketing. Carla is directrice van het NMSBA (Neuromarketing Science and Business Association) wat Neuromarketing wereldwijd promoot. Ze organiseert diverse events zoals het Neuromarketing World Forum ( 29-31 maart 2017 in Londen) en het Shopper Brain Conference ( 22-23 juni Chicago). Daarnaast kun je lid worden van de community om op de hoogte te blijven van de nieuwste innovaties. Blijf op de hoogte van alle aflevering en schrijf je hier in. Laat...more
Hoe zorg je dat mensen meer kopen in een supermarkt? Wetenschappers laten niets meer aan het toeval over. In laboratoria worden talloze experimenten gedaan om ervoor te zorgen dat je op onbewust niveau van alles in je winkelwagen stopt. Zijn we in staat op ons hier tegen te verzetten of zijn we machteloos? Eva van den Broek op sciencepalooza.nl
De nieuwe podcast INVLOED. Roderick Reichenbach is Neuropsycholoog en co-founder van Braingineers. Braingineers is een succesvol neuromarketing onderzoeksbureau. Ze kijken met verschillende meetinstrumenten naar het onbewuste gedrag van consumenten. In hun portfolio hebben ze klanten als Transavia, Vodafoon Auping, Albert Heijn, Rabobank en de Staatsloterij. De website van Braingineers.
95% van onze beslissingen maken we onbewust. Neuromarketeers maken gebruik van technieken zoals EEG Scans, Eye tracking en Biometrics om te kijken hoe wij die onbewuste keuzes maken. Een omzetstijging van 54% behalen is hun niet vreemd. Op de site van StudioSTT lees je diverse casussen met geweldige resultaten. Tim Zuidgeest is expert op het gebied van Neuromarketing en neemt je mee in deze bijzondere wereld. Je zal je verbazen over hoe goed ze jouw gedrag kunnen sturen en voor je kunnen bepa...more