PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...
Een maandelijkse podcast over de sterke mensen achter merken. De beste communicatie lokt reacties uit als “Zo had ik het nog niet bekeken!” en “Dat zou nu eens echt over mij kunnen gaan”. Onze missie is dan ook: merken menselijker maken door hun verhalen te vertellen op een manier die hun doelpubliek ráákt. In onze maandelijkse podcast trekken we die lijn resoluut door. We praten met interessante gasten uit de sector over hun kijk op het leven, en hoe ze die aanwenden om unieke (merk)boodschap...more
In onze 15de podcast praten we met Peter Vindevogel, kersverse CEO van Streamz, over streamingplatformen in Vlaanderen, zijn stiekeme marktonderzoek bij zijn twee dochters, en hoe je ‘winkelhiert’ door een abonnement op Streamz te nemen. Peters favoriete series? Ook die ontdek je in deze podcast. Luisteren maar!
Artificiële intelligentie, zelfrijdende auto’s en België als digitale ‘hoofdstad’ voor de gezondheidszorg: Thierry Geerts, Googles Country Director in België, is op zijn zachtst gezegd enthousiast over technologie en al haar mogelijkheden. Hij noemt zichzelf dan ook een ‘possibilist’. We beschouwden Thierry even als de zoekbalk van de populaire zoekmachine en vuurden onze vragen over digitalisering, marketing en opkomende trends op hem af. Beluister onze podcast!
De baden in Oostende. Vlaanderen Vakantieland. “We hebben jullie gemist.” De mens als maker. Een transformationele economie. En David Attenborough. Het zijn maar enkele namen, woorden en begrippen die aan bod komen in onze podcast met Elke Dens, Marketing Director van Toerisme Vlaanderen. In deze aflevering ontdek je de duidelijke visie die Elke op toerisme heeft, hoe de toeristische sector een voortrekkersrol kan spelen in duurzaam reizen en waarom Oostende op zoek was naar wie zijn dik gat wil...more
“Ik denk niet dat er op dit moment twee leukere merken bestaan dan die waarvoor ik werk.” Als dat geen binnenkomer van formaat is. In onze twaalfde aflevering van onze podcast vertelt Burger King-prins Vic Dresen over zijn passie voor storytelling en creativiteit, doet hij uit de doeken waarom hij elke dag met plezier gaat werken en hoe het is om voor een love brand te werken. Kom je te weten of er nieuwe filialen opengaan in België? Misschien. Luisteren, maar!Beluister de podcast hier, of via j...more
Ceo’s van wie de tenen gaan krullen als ze het woord ‘burnout’ horen? Ann De Bisschop steekt ze in haar achterzak. Als eerste Wellbeing Director van België streed ze bij DPG Media voor een beter evenwicht tussen werken en leven. Ondertussen rammelt ze als keynote speaker en Wellbeing Consultant ook in andere bedrijven aan conservatieve opvattingen over werk. Maar het is een gedeelde verantwoordelijkheid: ook werknemers moeten zichzelf goed soigneren. In onze elfde podcast kom je te weten waarom ...more
Wat gebeurt er als een eeuwig competitieve mens en een diep gepassioneerd man het plan opvatten om een wekelijkse podcast te maken? Dan krijg je 120 edities later de best beluisterde podcast van Vlaanderen – en twee wandelende encyclopedieën vol weetjes over dingen als milieu-economie, “thought-leader-dinges-fenomenen” en … podcasts an sich, natuurlijk. Met wie anders dan met Alex en Andries konden wij een boeiendere, extra lange babbel voeren over hoe je een succesvolle podcast maakt? Listen an...more
Jonas Mallisse stampte de Belgische tak van Too Good To Go uit de grond. De app tegen voedselverspilling redde onlangs de twee miljoenste maaltijd van de vuilbak. In deze podcast hoor je hoe Jonas’ goesting voor sociaal ondernemerschap in India ontkiemde, hoe je concurreert op inhoud in plaats van prijs en waarom je op dit moment uit vaderlandsliefde minstens een keer per week frietjes moet eten. Pommes duchessekes mogen ook. Smakelijk!
“Een shitty manager die van mensen houdt.” Zo omschrijft Luc Van Moerzeke, CEO van Vulpia, zichzelf. Die liefde voor mensen vormt de rode draad door zijn werk én leven. Luc vertelt over het succesverhaal van Vulpia, inclusief mislukkingen.Beluister de podcast - in precoronatijden opgenomen - hier, of via je favoriete kanalenOh, are you talking to me?OnlyhumansApple PodcastsGoogle PodcastsSoundcloudYouTubeSpotifyDeezerRSSOh, let's get socialFacebookLinkedInTwitterInstagram
Waarom duurzamer worden als bedrijf én daarover communiceren de toekomst is? Jasmien is duidelijk de geknipte persoon om die vraag te beantwoorden!Oh, are you talking to me?OnlyhumansApple PodcastsGoogle PodcastsSoundcloudYouTubeSpotifyDeezerRSSOh, let's get socialFacebookLinkedInTwitterInstagram
We praten met Peter Van Praet van Bavet over schaalbaarheid – meer bepaald hoe je een enorme groei toch kan combineren met personalisatie en voeling met het ‘lokale’.Oh, are you talking to me?OnlyhumansApple PodcastsGoogle PodcastsSoundcloudYouTubeSpotifyDeezerRSSOh, let's get socialFacebookLinkedInTwitterInstagram
Op het snijvlak van HR, IT en marketing met Lieven Van NieuwenhuyzeLieven Van Nieuwenhuyze situeert zichzelf “in de schemerzone tussen HR, IT en marketing”. Als group CMO bij House of HR (dat onder meer Accent onder haar vleugels heeft) komt zijn kennis van al die markten prima van pas. Maar ook wij maakten er dankbaar gebruik van. Lieven bleek namelijk de geknipte persoon om hot topics als employer branding en e-recruitment mee te bespreken. “House of HR is een innovatief bedrijf. Wij zijn nu b...more
Raymond Klompsma houdt een pleidooi voor meer hinkelenMeer dan 120.00 reizigers boekten de afgelopen vijf jaar een reis met srprs.me. Hun bestemming? Onbekend. Terwijl vakantiegangers hun trip vroeger tot in de puntjes voorbereidden, leren srprs.me-klanten loslaten, en vooral genieten! Oprichter Raymond Klompsa startte het concept vanuit een diep geloof in onbevangenheid. Intussen is hij klaar voor een nieuw project, waarbij – surprise surprise – het verrassingselement alweer centraal staat.“Doe...more
Fotograaf Noortje Palmers over borsten, personal branding en de kracht van beeldIn de reclame- en modewereld is fotograaf Noortje Palmers al lang geen onbekende meer, maar ook bij het grote publiek doet haar naam sinds deze zomer een belletje rinkelen. En dat heeft ze allemaal te danken aan borsten. Samen met goede vriend Jasper Declerq zette Noortje namelijk het Taboob-project op poten, waarmee ze de grenzen van vrouwelijk naakt op Instagram opzocht. Een project dat heel wat belangstelling kree...more
Over het succes (én de stichter) van drinkbussenmerk KambukkaVan Limburg tot in Azië: het is niet de titel van de nieuwste K3-hit, maar de weg die het gloednieuwe drinkbussenmerk Kambukka in slechts een paar maanden tijd afgelegde. Om die straffe evolutie te verklaren, zoomen we in op stichter Stijn Lowette. Ontdek hier wat Kambukka met kamelen te maken heeft, hoe Stijn van de telefonie in de drinkware rolde en waarom vertrouwen goud waard is.Et voilà, KambukkaHet lijkt haast of het succes van K...more
Een babbel over branding met Tom Andries, de man achter de A van AntwerpenWie de voorbije maanden onder een steen leefde (of in de zetel, gefocust op het nieuwe seizoen van La Casa de Papel), heeft misschien gemist dat we de handen in elkaar sloegen met Today. Dat was niet alleen hét excuus voor een feestje, maar ook – zodra we enigszins bekomen waren – voor een babbel over branding met oprichter Tom Andries. Hij mocht de spits afbijten in onze podcast. Natuurlijk was hij daar niet alleen te gas...more