PodNL is gratis maar niet goedkoop. Wil je ons steunen? Neem dan je...

Podcast

Studio Beeckestijn

Podcasts waarin digitaal strateeg Bart Meerdink een hot shot ontvangt op het gebied van marketing, digital, customer experience, communicatie en data.

Afleveringen

  • De mythe van agile ontrafeld

    Nov 28 2021

    Veel bedrijven omarmen het agile gedachtengoed. Maar vaak gaat het snel mis met het échte, vrije, agility gedachtengoed. Volgens Adrie gaat er inderdaad veel mis, vandaar dat hij hierover een boek heeft geschreven. Hij legt uit wat er mis gaat, hoe dat komt en wat je eraan kunt doen.

  • 4 ideeën om jouw business model te innoveren

    Nov 05 2021

    Veel organisaties struggelen met hun huidige verdienmodel. In deze podcast hoor je 4 veranderende businessmodellen die je kunt gebruiken om te innoveren!

  • Podcast: digital advertising tips voor jouw marketingstrategie

    Oct 19 2021

    Werken televisie advertenties nog wel? Hoe meet je de resultaten? Hoe verenig je dit massamedium met je digitale inpassingen? Hoe doet Kleertjes.com dit en hoe maak je een goede briefing voor je mediaparter? Luister de podcast!

  • Hoe past audio in jouw marketing strategie?

    Sep 15 2021

    Hoe past audio in jouw marketing strategie? Wat kan je precies met digitale audio en hoe versterkt het je marketingmix? Beluister deze podcast met merk- en marketingstrateeg Jeroen de Bakker!

  • Hoe zorg je ervoor dat je (1st party) data slim gaat inzetten?

    Sep 07 2021

    In 2023 gaat Google stoppen met het verzamelen van 3th party data. Dit maakt het belang van eigen data (1st party) alleen maar groter. Maar hoe ga je aan de slag met die 1st party data? Die vraag staat centraal in deze aflevering. Bart Meerdink gaat daarvoor in gesprek met Jessica Florentinus (data consultant en digital marketing strateeg). 

  • Hoe bouw je een goede chatbot?

    Jun 29 2021

    Hoe begin je een chatbot? Waar ga je ermee doen? Lees je in over het onderwerp, ga sleutelen met tools en kijk naar hoe andere tech bedrijven dit doen. Badal vertelt hoe hij zich verdiept in het ontwikkelen van een goed werkende chatbot & deelt zijn visie.

  • Hoe kies je een goede MarTech stack?

    Jun 23 2021

    Er zijn duizenden marketing tools waar je als marketeer uit kunt kiezen. Elke tool belooft gouden bergen en alles kan gekoppeld worden. Hoe bepaal je wat voor jou een goede tech stack is als er meerdere tools zijn die kunnen wat jij wil en er mooi uitzien? En wat kan Frans zeggen over het herzien van je tech stack? Hoe vaak moet je een audit doen en hoe vaak moet je migreren? 

  • De emotionele kant van customer experience

    Jun 16 2021

    Binnen customer experience is het heel belangrijk om ook naar de emotionele context te kijken. Hoe doe je dat? Dit en nog veel meer hoor je in de nieuwste podcast van Studio Beeckestijn over customer experience!

  • Raak je doelgroep met storytelling

    Jun 07 2021

    Storytelling wordt steeds belangrijker binnen organisaties. Maar waarom? Als je een goed product hebt, dan verkoopt het zichzelf toch? Ralph en Sander leggen uit wat een goed verhaal is en waarom dit zo belangrijk is.

  • Van contentmaker naar contentmarketeer

    May 14 2021

    Wellicht maak je zelf ook gebruik van een contentstrategie. Maar hoe breng je daar structuur in aan? En wat is de kunst achter een succesvolle contentstrategie? Antal de Waij geeft tips voor een strategie waar je echt wat aan hebt. Daarnaast wordt volgens Antal 2021/2022 het jaar van social live streams. Wat houdt dat in en wat kun je ermee?

  • Transformatie naar een datagedreven organisatie

    Apr 15 2021

    Een organisatie die datagedreven werkt en daardoor onderbouwde keuzes maakt. Maar hoe gaat dat? In deze podcast praten Frank van Delft en Reinoud de Jager over hun ervaringen bij het creëren van datagedreven organisaties.

  • Bouw een service excellence organisatie

    Mar 30 2021

    Eric de Haan is oprichter van Seven en gespecialiseerd in management van customer value, customer service en customer complaints. Eric helpt organisaties hun klantgevoeligheid en klachtenmanagement integraal te ontwikkelen. Hij schreef onder meer De Tao van Service, is co-auteur van het boek Service Excellence en ontwikkelde de Service Excellence Scheurkalender. Hij is voorzitter van het Gouden Oor Platform, van Stichting Gouden Oor en jurylid van de Gouden Oor Award voor de  meest klantgevoelig...more

  • Maak impact met branding

    Jan 29 2021

    Marcel Aalders is marketing- en merkstrateeg en laat je anders naar je huidige merk kijken. Hij is gespecialiseerd in merkpositioneringsvraagstukken en de vertaalslag ervan naar de meest effectieve (online) marketingstrategie.  Als (interim-)marketingdirecteur en consultant met ruim 25 jaar ervaring leidde hij tal van herpositioneringstrajecten. Marcel is kerndocent bij de post-master opleiding Strategisch Brandmanagement van Beeckestijn Business School.

  • Podcast over Growth Hacking: de belangrijkste tips & ontwikkelingen

    Nov 06 2020

    Chris Out is oprichter en managing partner bij RockBoost, het eerste Growth Hacking Agency in Nederland. Chris heeft o.b.v. zijn ervaringen bij meer dan 100 organisaties het model de “7 pilaren van Growth Hacking” ontwikkeld, dat hij succesvol heeft geïmplementeerd bij bedrijven uit verschillende industrieën, online én offline. Chris is internationaal spreker op het gebied van Growth Hacking. En de cheat sheet waar Bart en Chris het over hebben kun je hier vinden.

  • Dé podcast over podcasts! Van concept tot succes

    Oct 27 2020

    Mister Digital bestaat uit twee gepassioneerde professionals, Timo Kamst en Vincent Verhaak. Timo is ervaren radiomaker, producent en audio presentatietrainer. Vincent is een ervaren marketeer en ondernemer. Zij begeleiden bedrijven bij het produceren én in de markt zetten van eigen podcast content.

  • Pinterest is geen social media kanaal

    Sep 16 2020

    Ben je benieuwd naar hoe je Pinterest kunt inzetten voor jouw bedrijf? In deze podcast vertelt Archana Haarnack over de populairste categorie op Pinterest, waarom Pinterest geen social media kanaal is, wat je moet doen voor meer traffic naar je website en nog veel meer. En wordt Pinterest alleen gebruikt door vrouwen of neemt het aantal mannelijke gebruikers toe?

  • Michiel Schouten over B2B marketing

    Mar 13 2020

    Michiel Schouten is B2B marketing strateeg en demand generation specialist, met een verleden bij de zakelijke tak van Marktplaats.nl en meest recentelijk bij de Nederlandse MarTech scale-up Foleon.

  • Michael Straathof: Trends in e-mail marketing

    Feb 11 2020

    Michael Straathof is co-founder en Digital Marketing Strategy Consultant bij 100%DRIVEN & 100%EMAIL. E-mailmarketing is een van de meest effectieve manieren om de boodschap bij de ontvanger te krijgen. E-mail is dan ook onmisbaar in een 'lead nurturing' programma. Hierbij draait het erom dat de leads content ontvangen die relevant, gepersonaliseerd en gericht is op hun informatiebehoefte.  

  • Marcel Molenaar over LinkedIn

    Jan 29 2020

    Marcel Molenaar is Country Manager LinkedIn Benelux. Na diverse functies bij IBM Nederland, Lycos International, HotSMS en MailMedia, start Marcel in 2012 bij LinkedIn Benelux als Head of Marketing Solutions. In 2015 wordt hij door het hoofdkantoor in Mountainview aangesteld als Country Manager Benelux waarmee hij alle activiteiten van het LinkedIn kantoor in Amsterdam overziet. Marcel heeft inmiddels zo'n 20 jaar ervaring binnen de online marketing en mediawereld en is een gepassioneerd spreker...more

  • Durk Bosma over insights in klantgedrag

    Jan 24 2020

    Durk Bosma is marktonderzoekspecialist. Met zijn bedrijf Inzicht & Impact helpt hij opdrachtgevers met het effectief en efficiënt inzetten van marktonderzoek. Hij is co-auteur van het standaardwerk Wat is de vraag?, over hoe je marktonderzoek zo opzet dat het precies antwoord geeft op de juiste onderzoeksvragen. Hij is als kerndocent verbonden aan Beeckestijn Business School.

  • Roderik Teunissen, Trends in Management Boeken

    Dec 04 2019

    Roderik Teunissen is directeur van Uitgeverij Van Duuren. Hij was te gast op het event Digital Marketing in 1 Day in 't Spant in Bussum. In gesprek met Egbert Jan van Bel vertelt hij over de wereld van het management boek en over de trends voor 2020.

  • Gita Oorburg: Digital Marketing Professional van het Jaar 2019

    Nov 21 2019

    Tijdens het event Digital Marketing in 1 Day werd Gita Oorburg, Senior Marketingcommunicatie adviseur bij VGZ gekozen tot 'Digital Marketing Professional van het Jaar 2019'. Zij liet met haar digital marketing aanpak zien dat het toch mogelijk is om aandacht bij jongeren te creëren voor hun verzekeringspolis Bewuzt.

  • Actionable insights uit externe databronnen

    Nov 12 2019

    Wat haal je allemaal uit externe data en hoe pas je dat toe in de praktijk? Waar moet je in investeren en hoe zit het met privacy? In deze podcastaflevering delen data-analisten Pim Wennekes (Riviq) en Maarten Jansen (Achmea) hun visies.

  • De belangsrijkste trends in social media

    Nov 12 2019

    Dennis Sanchez is LinkedIn & eCommerce Trainer. Co-Founder bij Divergent Agency & Creatief Strateeg bij T-Mobile.

  • De Klant van de Toekomst. Interview met marketingstrateeg Sonja Stalfoort

    Nov 06 2019

    Sonja Stalfoort is eigenaar van PuurKlant, een strategisch marketingbureau. Zij richt zich dagelijks op het écht onderscheidend maken van organisaties. Sonja is kerndocent bij post-master opleiding Customer Centric Strategie & Leiderschap.

  • Online personalisatie & profiling

    Oct 24 2019

    Martin van Kranenburg is conversiespecialist en heeft meer dan 20 jaar ervaring in website-optimalisatie. Hij heeft aan de wieg gestaan van de website van D-reizen en het succesvolle vakantiehuizen-verhuurplatform Micazu. Martin is een gepassioneerd spreker en neemt je in één dag mee hoe je websitebezoekers onzichtbaar kunt overtuigen. Hij laat je ervaren hoe je met kleine aanpassingen, grote resultaten kunt boeken.